14 edycja kampanii “Twarze Depresji”

Co trzeci pracownik ma kliniczne objawy depresji – wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację „Twarze depresji”. Stres w pracy, trudne relacje z przełożonymi, praca zdalna, która zawładnęła domem i życiem rodzinnym – długo można wymieniać czynniki, które wpływają na stan psychiczny polskich pracowników w pandemii. Sytuacja jest bardzo poważna.

Z tego powodu fundacja “Twarze Depresji” właśnie temu problemowi poświęca 14. edycję swojej kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję. ”, z którą wystartowała 23 lutego w Ogólnopolskim Dniu Walki z Depresją. W gronie ambasadorów kampanii znajdziemy Marcina Boska, Mikę Urbaniak i Bartka Jędrzejaka.

Depresja związana z pracą stała się wszechobecna

Aż 45% osób biorących udział w przeprowadzonym przez fundację badaniu doświadcza obniżenia nastroju i lęku w związku z wykonywaną pracą. Co trzeci ma kliniczne objawy depresji, a świadomość choroby deklaruje zaledwie 13% z nich. Co drugi pracownik odczuwa wyższy poziom lęku niż przed pandemią, co trzeci cierpi na bezsenność, a ponad 60% pracowników rano po obudzeniu czuje się niewyspanych i zmęczonych.

Więcej niż co druga jest zmęczona przez większą część dnia i nie ma energii od co najmniej dwóch tygodni (54,9%). Co warte podkreślenia aż 24,7% z nich zaznaczyło, że ich życie straciło sens. To bardzo duża skala wystąpienia klinicznych objawów depresji- szczególnie w kontekście nieświadomości tej choroby. To tylko kilka przykładów niepokojących wniosków z badania pt. „Stan psychiczny polskich pracowników w pandemii”, które przeprowadziła Fundacja „Twarze depresji”.

Nowi ambasadorzy kampanii

W tej edycji kampanii Fundacja zachęciła do współudziału trzech nowych ambasadorów: Marcina Bosaka (aktor w 6 wydaniu magazynu „Twarze depresji” pierwszy raz opowiedział o swojej walce z depresją), Mikę Urbaniak i Bartka Jędrzejaka. Wśród ambasadorów są również Urszula DudziakMarta KielczykMałgorzata SerafinKrzysztof Cugowski i Marek Plawgo.

Organizatorem kampanii jest Fundacja „Twarze depresji”. Patronami honorowymi są: Krajowy Konsultant w Dziedzinie PsychiatriiPolskie Towarzystwo Psychiatryczne i Lasy Państwowe. Do grona partnerów należą: Nationale-Nederlanden, Servier Polska, Forum Przeciw Depresji oraz miasta: Warszawa i Łódź.

Dzięki wsparciu finansowemu Nationale-Nederlanden Fundacja „Twarze depresji” uruchomiła program bezpłatnej, zdalnej pomocy psychologicznej dla osób chorych na raka, ich rodzin oraz osób zainteresowanych profilaktyką onkologiczno-psychologiczną. Od czerwca 2021 r. do końca stycznia 2022 r. udało się przeprowadzić 636 konsultacji online. Prawie 70 proc. zgłaszających się po pomoc było poniżej 47 roku życia. Najczęściej z rozmowy z psychoonkologiem korzystały osoby chore na raka bądź po jego przebyciu. Do końca lutego br. w ramach programu zostanie zrealizowanych ponad 700 sesji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Może ci się też spodobać