forum medyczne

Forum medyczne. Porady medyczne. Forum psychologiczne. Lekarze.

Forum poświęcone chorobom, zdrowiu intymnemu, psychicznemu, nerwicom.



sklep medyczny




Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2011-03-20, 16:37 
Offline
Użytkownicy

Rejestracja: 2011-03-20, 16:29
Posty: 9
Witam, mam 18 lat i pewien problem, z którym nie mogę sobie poradzić. Trzy tygodnie temu wykryto u mnie torbiel na prawym jajniku o wielkości prawie 6cm. Dodam, że dwa lata temu miałam zoperowaną torbiel na lewym jajniku. Teraz dostałam duphaston, który brałam przez 10 dni, żeby torbiel się obkurczyła. Nie wiem czy tak się stało, gdyż moje dolegliwości się nasiliły, ciągle bardzo dokuczliwie boli mnie brzuch (szczególnie z prawej strony), miałam przez 8 dni brunatne upławy wraz z krwią - o czym takie upławy mogą świadczyć?. Dodam, że od trzech miesięcy nie mam miesiączki a lekarz bezskutecznie próbuje mi ją wywołać (brałam luteinę i duphaston). Rownież, na ostatnim USG lekarz stwierdził, że mam obniżoną macicę. Czym to może być spowodowane? Jakie mogą być tego konsekwencje w przyszłości? Czy ta torbiel może być niebezpieczna? Przy torbieli, którą miałam wcześniej lekarz dał mi natychmiast skierowanie na operację (chociaż była tylko o 1cm większa od obecnej), bo bolał mnie brzuch,. Teraz też mnie boli (szczególnie z prawej strony), czemu więc ten lekarz działa inaczej? Jestem także po operacji kręgosłupa, którą miałam dwa miesiące temu. Bardzo proszę o odpowiedź i pomoc. Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
Post: 2011-03-20, 16:37 
Offline
Ekspert
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-03, 22:46
Posty: 3488
Czy brazowe uplawy nastapily po odstawieniu Duphastonu? Zwykle przy braniu tego leku kazde plamienie nalezy trakowac jako miesiaczke. Prosze powiedziec lekarzowi o tych plamieniach przy nastepnej wizycie.

Obnizona macica jest to dosyc popularna dolegliwosc kobieca. Rozwija sie bardzo powoli i czesto niezauwazalnie. Spadek napięcia mięśniowego, uszkodzenia włókien mięśniowych dna czy powłok brzusznych, uszkodzenie aparatu więzadłowego, mogą stać się przyczyną zmian położenia narządów płciowych.
Obnizenie to ma 3 stopnie:
1. Macica jest obnizona ale pozstaje w pochwie
2. Trzon macicy znajduje sie pochwie, szykja widoczna jest w szparze sromowej
3. Calkowite wypadniecie macicy - bardzo sporadyczne przypadki
Jednakze obnizenia macicy nie nalezy bagatelizowac, gdyz moze doprowadzic do wypadniecia macicy.

Powodem obnizania sie macicy moze byc
- wiek pacjentki (okres menopauzy)
- powiklania i ilosc przebytych porodow
- niedozywienie organizmu (!)
- wykonywanie ciezkich prac fizycznyc
- znaczna otylosc
- mala aktywnosc ruchowa kobiety

Co do konsekwencji : Nalezy podjac leczenie zachowawcze (odpowiednie cwiczenia poprawiajace napiecie miesni miednicy, stosowanie specjalnych wkladek) albo operacyjne - w zaleznosci od stopnia obnizenia. Lecznie operacyjne oznacza niestety usuniecie macicy, jednakze jak pisalam wczesniej sa to skrajne przypadki.

Nie zawsze trzeba torbiel usuwac, czasem wystarczy zastosowac leczenie hormalne tak jak to zostalo zrobione w Pani przypadku.

_________________
carbomedicus.pl
Poleć nasze forum znajomym
Polub nasze forum na Facebook
.
Nie udzielamy porad poprzez prywatne wiadomości


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2011-03-20, 16:37 
Offline
Użytkownicy

Rejestracja: 2011-03-20, 16:29
Posty: 9
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Byłam wczoraj u mojego lekarza i mam co do tej wizyty pewną niejasność. Pani doktor powiedziała mi, że owszem torbiel się trochę zmniejszyła, ale jajnik jest nadal napiety i ta torbiel nie zniknie, ponieważ będzie się ciągle napełniać. jednak o leczeniu operacyjnym nic nie wspomniała. Co ja mam w tej sytuacji zrobić? Czy torbiel można tak pozostawić i nic z nią nie robić? Jeśli bedzie się tak ciągle napełniać to czy to nie wiąże się z jakimiś innymi konsekwencjami (oprócz bólu brzucha, który nadal mi towarzyszy)? Proszę o pomoc. Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
Post: 2011-03-20, 16:38 
Offline
Ekspert
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-03, 22:46
Posty: 3488
Dziwi mnei troche podejscie Pani doktor Czy kazala zazywac duphaston w dalszym ciagu? Czy przepisala leki hormonalne (antykoncepcyjne)? Skoro stwierdzila ze torbiel jest i raczej nie zniknie pomimo wszystko powinny byc podjete dzialania w celu zlagodzenia conajmniej objawow. Torbiele operuje sie gdy sa one duze, lub istnieje ryzyko ze taka torbiel peknie. Byc moze w Pani przypadku nie ma koniecznosci operacyjnego usuwania torbieli nie oznacza to jednak ze nie nalezy jej leczyc. Jezeli Pani ginekolog nie zalecila Pani zadnych lekow, radzilabym udac sie do innego specjalisty na konsultacje.

_________________
carbomedicus.pl
Poleć nasze forum znajomym
Polub nasze forum na Facebook
.
Nie udzielamy porad poprzez prywatne wiadomości


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 2011-03-20, 16:38 
Offline
Użytkownicy

Rejestracja: 2011-03-20, 16:29
Posty: 9
Dziękuję za odpowiedź. To już czwarty lekarz, który się nie sprawdza. Mam takie problemy od 6 lat i jakoś nikt mi nie może pomóc, co trochę mnie dziwi. Może mogłaby mi Pani polecić kogoś z Lublina i okolic? Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
Post: 2011-03-20, 16:38 
Offline
Ekspert
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-03, 22:46
Posty: 3488
Oj w tej kwestii niestety nie jestem w stanie pomóc jednakże polecam poszukać w portalach typu znanylekarz, dobrylekarz specjalisty mozna znalesc wiele ciekawych opinii na temat lekarzy. Warto tam zagladac przed wizyta u danego lekarza

_________________
carbomedicus.pl
Poleć nasze forum znajomym
Polub nasze forum na Facebook
.
Nie udzielamy porad poprzez prywatne wiadomości


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  


sklep medyczny



Technologię dostarcza phpBB3® Forum Software © phpBB Group