forum medyczne

Forum medyczne. Porady medyczne. Forum psychologiczne. Lekarze.

Forum poświęcone chorobom, zdrowiu intymnemu, psychicznemu, nerwicom.



sklep medyczny




Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2013-08-19, 09:47 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-01, 23:05
Posty: 34772
Nowe wydanie 2013

Publikacja zawiera gotowe do wykorzystania procedury sanitarne w zakresie m.in. mycia i dezynfekcji narzędzi, zgłaszania zakażeń, stosowania odzieży ochronnej, postępowania z odpadami medycznymi. Publikacja ułatwi wypełnienie obowiązków nałożonych na kierowników i personel medyczny w zakresie zapobiegania zakażeniom, w tym obowiązku prowadzenia kontroli wewnętrznej nad zakażeniami.

Opis produktu

Podczas najbliższej kontroli Sanepid zażąda od placówek medycznych:

aktualnych procedur i instrukcji zapobiegających zakażeniom,
programu dostosowania pomieszczeń i urządzeń do nowych standardów,
dokumentacji z oceny ryzyka zakażeń i oceny skuteczności wdrożonych procedur,
właściwie opracowanych raportów z kontroli wewnętrznej w obszarze realizacji działań zapobiegających szerzeniu się zakażeń i chorób zakaźnych.

Czy jesteś na to gotowy?
Zobacz, jakie obowiązki wypełnisz korzystając z teczki:

Dostosujesz placówkę i gabinet do aktualnych wymagań technicznych
Uaktualnisz wszystkie procedury sanitarne
Przeprowadzisz kontrolę wewnętrzną i wypełnisz raport z kontroli
Zapewnisz bezpieczeństwo higieniczne pacjentowi i bezpieczeństwo pracy swojemu personelowi
Przygotujesz na potrzeby kontroli Sanepidu pełną dokumentację sanitarną.

W naszej publikacji znajdziesz:
Rozdział 1: wymagania techniczne i sanitarne dla placówki medycznej

Co nowego w prawie?
Tabela zmian w wymaganiach dla placówki wprowadzonych rozp. MZ w spr. szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U.12.739).

Nowe obowiązki:
Lista obowiązków kierownika placówki w zakresie dostosowania pomieszczeń i urządzeń do nowych wymagań sanitarnych.

Wymagania dla pomieszczeń administracyjnych, socjalnych, gabinetów lekarskich i zabiegowych, wymagania dotyczące oświetlenia, instalacji, wymagania dla pomieszczeń, w których są wykonywane badania lub zabiegi przy użyciu narzędzi i sprzętu wielokrotnego użycia.
Wymagania, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia: ambulatorium, pracowni badań endoskopowych, zakładu rehabilitacji leczniczej, wymagania sanitarnohigieniczne stawiane diagnostycznemu laboratorium.
Wymagania jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia sterylizatorni.

Aktualna dokumentacja na pendrivie:
Przykładowy plan dostosowania placówki do aktualnych standardów sanitarnych – tabela programu dostosowania, oświadczenia kierownika, aneks, obowiązujące terminy.
Rozdział 2: dokumentacja w zakresie zapobiegania zakażeniom

Co nowego w prawie?

Wykaz zmian wprowadzonych nowelizacją ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. 2012, poz. 892).

Nowe obowiązki:
Przejrzyste zestawienie obowiązków i zadań personelu placówki, w tym m.in.:

kierownika,
lekarza,
pielęgniarki,
kierownika laboratorium.

Aktualna dokumentacja na pendrivie:
Procedury dokumentowania realizacji działań zapobiegających szerzeniu się zakażeń i chorób zakaźnych (Dz.U.10.100.645)

Procedury prowadzenia kontroli wewnętrznej w obszarze realizacji działań zapobiegających szerzeniu się zakażeń i chorób zakaźnych (Dz.U.10.100.646).
Przykładowo wypełniony raport z kontroli wewnętrznej nad zakażeniami.

Wzory raportów:

15 przykładowych raportów z kontroli wewnętrznej ogólnej.
Wzory raportów tematycznych:

Raport z kontroli wewnętrznej sprawdzającej.
Raport z kontroli skuteczności realizacji procedur higienicznych.
Raport z kontroli oceny czystości powierzchni.
Formularze do oceny realizacji procedur dezynfekcji i sterylizacji narzędzi.

Rozdział 3: procedury i instrukcje zapobiegające zakażeniom

Co nowego w prawie?
Tabela zmian w procedurach sanitarnych wprowadzonych nowelizacją ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. 2012, poz. 892).
Nowe obowiązki:

Zestawienie najnowszych zadań kierowników placówki w zakresie opracowania, wdrożenia i nadzorowania procedur zapobiegających zakażeniom.

Aktualna dokumentacja na pendrivie:
Gotowe procedury i instrukcje sanitarne w tym m.in.:

Zestaw procedur w zakresie utrzymania czystości w placówce medycznej:
podział pomieszczeń na strefy higieniczne,
procedury higienicznego mycia i dezynfekcji podłóg, ścian i innych powierzchni,
szczegółowa instrukcja mycia i dezynfekcji pomieszczeń sanitarno – higienicznych,
zestaw planów higieny w tym .min. gabinet lekarza rodzinnego, stomatologiczny, ginekologiczny, laryngologiczny, laboratorium, poszczególne oddziały szpitala.

Zestaw procedur dotyczących sterylizacji narzędzi i sprzętu:
postępowanie z narzędziami i sprzętem po zabiegu,
procedury sterylizacji i pakowania narzędzi i sprzętu medycznego wielokrotnego użycia,
procedury przygotowania narzędzi i materiałów do sterylizacji,
dokumentacja procesu sterylizacji.

Zestaw procedur stosowania środków ochrony indywidualnej i zbiorowej personelu:
ocena ryzyka przy wykonywaniu prac związanych z narażeniem na zranienie ostrymi narzędziami,
procedury stosowania odzieży ochronnej,
techniki zakładania i zdejmowania rękawic,
procedury postępowania po zranieniu,
dokumentacja prowadzenia szkoleń wewnętrznych personelu.

Zestaw procedur w zakresie postępowania z odpadami medycznymi:
procedury klasyfikowania odpadów,
instrukcje stanowiskowe w zakresie postępowania z odpadami medycznymi,
umowy na odbiór odpadów.

Rozdział 4: kontrola Sanepidu

Co nowego w prawie?
Procedura kontroli Sanepidu – jak musisz być powiadomiony, jakie uprawnienia ma kontroler, jakie obszary może sprawdzać.

Nowe obowiązki:
Prawa i obowiązki kierownika placówki.

Sankcje i kary za błędy w dokumentacji i niestosowanie procedur zapobiegających zakażeniom.
Przykłady najczęściej stwierdzanych nieprawidłowości.

Aktualna dokumentacja na pendrivie:
Lista aktualnej dokumentacji jaką należy przygotować i przedstawić podczas kontroli Sanepidu.

Przykładowe odwołania od zapisów w protokole kontroli.
Lista kontrolna oceniająca stan sanitarnohigieniczny pomieszczeń placówki, w których udzielane są świadczenia zdrowotne.

Redaktor prowadzący:

Krystyna Brońska - członek Polskiego Stowarzyszenia Pielęgniarek Epidemiologicznych, przewodnicząca Wielkopolskiego Zespołu Pielęgniarek Epidemiologicznych oraz kierownik specjalizacji dla pielęgniarek epidemiologicznych w Poznaniu. Starszy Specjalista ds. Przeciwepidemicznych w Szpitalu Wojewódzkim w Poznaniu.

Dzięki „Teczce wymagań sanitarnych wraz z procedurami zapobiegającymi zakażeniom – nowe wydanie 2013”:

Dostosujesz placówkę do aktualnych wymagań technicznych

Uaktualnisz wszystkie procedury sanitarne

Przeprowadzisz kontrolę wewnętrzną i wypełnisz raport z kontroli wewnętrznej

Zapewnisz bezpieczeństwo higieniczne pacjentowi i bezpieczeństwo pracy swojemu personelowi

Przygotujesz na potrzeby kontroli Sanepidu pełną dokumentację sanitarną

Szczegóły

Liczba stron:
350

Numer Produktu:
1543

Wymagania techniczne:
Poradnik wymiennokartkowy, aktualizowany, z pendrivem, dzieło jednotomowe, format A4, oprawa segregatorowa.
więcej:https://www.e-forum.pl/


Ostatnio zmieniony 2013-08-19, 09:48 przez admin. med., łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  


sklep medyczny



Technologię dostarcza phpBB3® Forum Software © phpBB Group